Pages

Thursday, 20 November 2014

Dugaan Part 1

Pabila ku melihat suasana di luar jendela ..
melihat si ayah membawa anak-anak pergi ke taman ..
hatiku tersentuh kerna masa diriku masih kanak-kanak
yang selalu bawa ku dan adik-adikku jenjalan ialah Papaku ..

Tiada siapa yang memberi anak-anak gembira selain ibu bapa kann ..
walaubagaimanapun, diriku sudah dewasa , ada Cinta Hati pun , masih memerlukan kasih sayang seorang ayah disisi ini .. yela , ketika dulu .. pabila tidur .. bangun pun agak lewat .. papaku selalu kejutkan diriku .. dan biasanya ketika balik kampung .. dia kejutkan aku lalu berkata "cingg,bangun cingg.. Atuk tengok cucu kesayangan atuk tak bangun lagi dah tengahari ni " .. dan sentiasa dia kata "kalau kucing mmg takut air , tula selalu mandi lewat dan bangun lewat , haish akak akak , dah dah pi mandi lepas tu sarapan , eh budak ni , tak reti nak bangun "

haa , hanya kenangan semua itu ..

kerana papa tidak bersama dengan kami lagi ..
papa da ada famili baru ..
wife baru ..
ada firdaus ..

maka, kami hanya hidup tanpa dirimu..
membesar tanpa dirimu ..
membuka buku tanpa dirimu juga ..

apapun , terima kasih segala-galanya ..
semoga permudahkan yang berlaku ini ..
sihatkan tubuh badan dirimu ..

w'salam

No comments:

Post a Comment